תמונה היום - 29 אוקטובר יציקת תקרה

תמונה היום - 29 אוקטובר יציקת תקרה
29 אוקטובר 2013 - יציקת תקרה קומת מסד

יום שבת, 19 באוקטובר 2013

שבוע חופש – חג עיד אל אלדחה – חג הקורבן


ובכן השבוע לא התקדמנו בבניה, אחרי חודש החגים שלנו, חל השבוע חג הקורבן והעובדים כמובן בחופש מלא. כדאי קצת להכיר, חג זה מקושר לסיפור "עקדת ישמעאל", המקביל לסיפור "עקדת יצחק"קוראן עצמו מסופר על עקדת אברהם את בנו. הפרשנות המוסלמית גורסת כי אותו הבן היה ישמעאל). זהו גם החג שבו מקימים המוסלמים את מצוות עליית הרגל למכה למשך שבוע.

בכל אופן השבוע לא התבצעה עבודה בשטח, אך בכל זאת מתקדמים. כזכור החלטנו על פרגולה מברזל מגולוון, והמסגר קיבל את המשימה להכין לקראת תחילת השבוע את הקורות.

על מנת לשמור על חוזק הבית ויציבות הקורות שבולטות אל אזור הפרגולה, יש לרתך את הקורות לברזל של תקרת קומת מסד לפני יציקת התקרה (שלב הבא בעבודה). את בטון התקרה יוצקים לאחר שהקורות רותכו וכמובן לאחר שמהנדס הקונסטרוקציה, יבדוק את הריתוכים והחיבורים וכן את כמות הברזל של התקרה.

הקורות מובאות לשטח ועל המסגר לחתוך את הקורות למידות הנכונות ולאחר מכן לבצע את עבודות הריתוך וחיבור הקורות לברזל של התקרה המתוכננת.

הפרגולה שלי בנויה מ-8 קורות ומסגר שמחברת את כולם בחזית, אורל הפרגולה  כ- 8 מטר והעומק כ-3 מטר שבולטים מהקיר בזוית של 90 מעלות. ניתן לישם הטיה קלה של 1-1.5 מעלות לאפשר למי הגשמים לזרום מגג הפרגולה. את כל הריתוכים וחיבור הקורות למבנה אחד, מבצע המסגר בשטח.

אני מקווה שהמוטות והמסגר יגיעו כבר ביום ראשון ולכל המאוחר ביום שני, כך שיציקת התקרה תתבצע כנראה  ברביעי או חמישי לאחר שיושלמו שאר ההכנות